Търсене

НачалоНовиниТуристически райони на България

Туристически райони на България

Националният център за териториално развитие изпълнява обществена поръчка от Министерството на икономиката и енергетиката "Изготвяне на концепция за туристическо райониране на България". Въз основа на анализ на съществуващи предложения, трябва да се предложи схема на туристическото райониране - теоретично и методически издържана и практически приложима за целите на маркетинга и формирането на организации за управление на туристическите райони.

 Процесът на консултиране се осъществява чрез въпросници, писмени становища, публични обсъждания и фокус групи, въпросите са свързани с оценката на туристическото райониране, с районите, техния териториален обхват и специализация, предложените градове за центрове на районите, маркетинговите наименования и др. Анкетирането се извършва сред фирми и организации от сектора хотелиерство и ресторантьорство, туроператорска и агентска дейност, управление на туристически атракции, туристически сдружения, областни администрации и др.

България ще бъде разделена на 9 туристически района в обновена национална туристическа карта. На нея ще се появят две нови наименования - Балканът и Долината на розите. Картата е изготвена от Националния център за териториално развитие, в пряка връзка с изпълнението на новия Закона за туризма от 26.03.2013г. Разпоредбите на Закона определят бъдещите райони като маркетингови туристически райони, управлението на които е свързано с извършването на дейности в три основни направления: създаване на регионални туристически продукти, осъществяване на регионален маркетинг и реклама, кординация и управление на туризма на регионално ниво.

Карта на туристическите райони в България

Целта е да се формират регионални туристически продукти. Новите туристически райони не са прекалено големи, но са достатъчно видими на картата на България. Впроекта се предлагат географски наименования на районите. На тази база са предложени следните центрове на съответните туристически райони:

- район Дунав - Русе
- район Стара планина – Велико Търново
- район Розова долина - Казанлък
- район Тракия - Пловдив
- район Родопи - Смолян
- район Рила-Пирин - Благоевград
- район София - София
- район Варна (Северно черноморие) - Варна
- район Бургас (Южно черноморие) – Бургас

Търсеният ефект е всеки район да подобри качеството на услугите и разбира се да привлече повече посетители. Регионите ще имат свое емблематично название, лого и рекламно послание. Така например Родопският регион, би могло да се казва Планината на Орфей. На новата карта ще се появят две нови наименования - Балканът и Долината на розите.

Полетата с маслодайна роза привличат туристи от цял свят. Ценителите на царственото растение пълнят Музея на розата целогодишно. Учени доказаха, че маслото от бялата маслодайна роза, което през последните години стана хит в Япония, е панацея за организма.

Долината на розите обаче разкрива и уникални исторически паметници от древната култура на траките. Затова и от Министерството на икономиката настояват, тя да бъде обособена като отделен туристически регион. Казанлък ще бъде обособен като областен център на туристическия регион Розова долина.
. От гледна точка на регионалния маркетинг трябва специално да се подчертае разликата между туристическата специализация (в смисъл на продукти, които са най-развити или с най-голям потенциал за развитие) и брандирането ("намерената" идентичност при представянето на района). Предлаганата основна специализация не предопределя бъдещото брандиране на туристическите райони.
За всеки туристически район се предлага основна и разширена специализация. Основната специализация е комбинация от два вида туризъм, които в съчетание определят уникалността на районите. Разширената специализация включва освен основните и до 4 допълващи вида туризъм. Предложено е примерно ранжиране на видовете туризъм според тяхната значимост за съответния район. Представеното експертно виждане е обект на дискусия, но същевременно може да бъде отправна точка при бъдещото разработване на маркетингови и брандинг стратегии за туристическите райони.

За нашия район Розова долина основното направление е Здравен и културен туризъм, а допълващите направления могат да бъдат:
1. Балнео, СПА и уелнес туризъм
2. Културно-познавателен и фестивален туризъм
3. Приключенски и екотуризъм
4. Планински пешеходен и рекреативен туризъм
5. Винен туризъм

Така Розовата долина може да се промотира у нас и в чужбина като дестинация за здравен и културен туризъм. Казанлъшкият регион привлича 110 хиляди туристи всяка година.

 

 

 

Специализации на туристическите райони в България

 

Вход



Календар

Октомври 2017
Н П В С Ч П С
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

Новини

Откриха най-старата монета в България...
Откриха най-старата монета в България

Водолаз откри в Созопол златна монета, за която се смята, че е най-старата в България, съобщиха от Националния [ ... ]

Български филм с първо място на международен конку...
Български филм с първо място на международен конкурс

Филмът „Толерантност” - съвместна продукция на младежкото театрално и филмово студио към читалище [ ... ]

Отбелязване на съединението на България в Казанлък...
Отбелязване на съединението на България в Казанлък

129-та годишнина от Съединението на България, извършено на 6 септември 1885 г., ще бъде тържествено отбелязана [ ... ]

Изложба на тракийско въоръжение в Исторически музе...
Изложба на тракийско въоръжение в Исторически музей

От 29 август 2014 г. в Исторически музей „Искра” – Казанлък ще бъде открита изложба с предмети, които са [ ... ]

Фабрика Български Капрони – Казанлък...
Фабрика Български Капрони – Казанлък

Неприятности има навсякъде и във всяко време. От трудностите, който изпитваме загубихме желание да [ ... ]

Туристически райони на България...
Туристически райони на България

Националният център за териториално развитие изпълнява обществена поръчка от Министерството на икономиката [ ... ]

                        

                        

Go to top